Kawan atau lawan?

Assalamualaikum bloggerians , sudah lama tangan aku tidak menaip
bagi mengupdate entry yang baru , so harini aku ada tajuk menarik  bagi diri aku 
dan aku rasa tak begitu menarik kot bagi pembaca blog aku yang 
boleh aku kongsi kat blog aku sendiri . Okay let's start , so tak hairan lah semua orang ada
kawan , sahabat , teman , sebab itu merupakan lumrah dan keperluan
seseorang manusia . Right? Haha okay malas nak bermadah panjang-panjang so apa
motif aku cerita mengenai tajuk ''kawan atau lawan ? " Yaa , actually my
motif is jusf want to warn you to be carefull with friends . Bukan niat aku
nak cakap semua kawan takleh dipercayai but kenalah berhati hati kan ? .
Kalau dah terkena takde guna kau nak menangis air mata darah or nangis 
berguling guling haha okay just kidding , So walau kau ada kawan baik macam
mana sekali pon kau kena berhati because people always change ~ , janganlah pulak 
lepas baca entry aku terus tak berkawan , weh weh no ! nanti tak pasal-pasal i kena rembat
dengan bestfriends you alls , Haha dan janganlah plak sampai terus tak percaya kawan
tu , percaya lah tapi just be carefull . Pepatah ada mengatakan jangan sangka air yang tenang 
tiada buaya , tapi aku ubah kepada ''jangan sangka kawan yang baik tak boleh jadi talam dua muka ''.
Dan ku akui , aku bukanlah kawan yang begitu baik kadang kala aku buat silap juga , so sama-samalah
kita bermuhasabah diri also be carefull with your friends . Aku menulis mengikut pengalaman dan mendengar
cerita daripada kawan aku juga , so conclusion nya juga jangan kita cari salah orang sedangkan salah kita banyak tak terkira . So sampai sini sajalah aku nak cerita bagi tajuk yang tak berapa nak menarik :) Mohon maaf dipinta kepada haters haha :)